K I L P A I L U K U T S U

LAHDEN FORMULA K-KERHON MESTARUUSKILPAILUT 1999

 Lahden Formula K-kerho järjestää jäsenilleen perinteisesti kerhomestaruuskilpailut Pipon radalla. Kilpailu järjestetään AKK:n kansallisia sääntöjä noudattaen.

TOIMIHENKILÖT

Kilpailun johtajat Pekka Talja, II-III Ilkka Westman
Katsastus Jari Koiranen/Reima Kaipainen
Turvallisuuspäällikkö Rauno Bottas
Ratatuom. Päällikkö Timo Näränen
Sihteeri Anne Koiranen

Kuljettajien huoltajia käytetään kilpailun ratatuomareina ja toimihenkilöinä.

OSANOTTAJAT

Kilpailijan on oltava Lahden Formula K-kerhon jäsen. Kilpailijalla on oltava AKK:n kilpailijalisenssi tai AKK:n harrastajalisenssi sekä huoltajalla tarvittaessa huoltajalisenssi.

Harrastajaluokan kuljettajan on myös tunnettava ajosäännöt. Ohjaajakokouksessa testataan kuitenkin kaikkien tiedot.

OSANOTTOMAKSU

Osanottomaksu on 60 mk koko kilpailusarjaan. Maksu suoritetaan radalla ensimmäisessä kilpailussa. Jos ei pääse ensimmäiseen kisaan, mukaan voi tulla myös kesken kesää samaan hintaan. Jokainen kuljettaja palkitaan pokaalilla ja kunniakirjalla.

KILPAILULUOKAT

Kilpailijat jaetaan seuraaviin luokkiin:

Harrastajat, Cadetti 60 cm3 ja Mini 85 cm3

Mini

Raket Junior

Raket

Yamaha Junior

Yamaha

Muut luokat tarpeen mukaan

Raket Junior ja Raket sekä Yamaha Junior ja Yamaha ajavat samassa erässä.

Jos kuljettaja nousee yleiseen luokkaan kesken sarjan, hän voi jatkaa entisessä moottoriluokassa kilpailuerät loppuun.

KILPAILUPÄIVÄT

6.5.1999 (torstai) klo 17.30 Ilmoittautuminen, katsastus, aika-ajo ja I-osakilpailu.

8.7.1999 (torstai) klo 17.30 II-osakilpailu (2-erää).

5.8.1999 (torstai) klo 17.30 III-osakilpailu ja palkintojen jako.

KILPAILUN SUORITUS

Kerhon mestaruuskilpailussa ajetaan kolme kilpailua (4 erää), joista kolmen parhaan pisteet lasketaan lopputulokseen.

Aika-ajossa ajetaan kaksi kierrosta, joista nopein huomioidaan.

Aika-ajo määrää lähtöjärjestyksen ensimmäiseen kilpailuun.

Toisen kilpailun molempien erien lähtöjärjestys määräytyy ensimmäisen kilpailun sijoituksen perusteella. Kolmannen kilpailun lähtöjärjestys määräytyy kolmen ensimmäisen erän yhteenlasketun tuloksen perusteella. Pisteiden ollessa tasan ratkaisee aika-ajo.

Kierrosmäärät:

  I- erä II- ja III- erä
Harrastaja, Mini 8 kierrosta 10 kierrosta
Raket Junior/Raket 10 kierrosta 12 kierrosta
Yamaha Junior/Yamaha 10 kierrosta 12 kierrosta
Muut luokat 10 kierrosta 12 kierrosta

 

PISTELASKU

Pisteet lasketaan virhepisteinä, voittaja 0p, toinen 2p, kolmas 3p jne. Keskeyttänyt saa sijoituksensa mukaisen pistemäärän.

Kilpailija, joka on ilmoittautunut kilpailuun, mutta ei lähde ajamaan, saa pistemäärän, joka on erän osanottajamäärä+1p.

Sama koskee myös ainoastaan myöhempiin osakilpailuihin mukaan tulleita tai poissaolleita.

Kilpailijat ovat tuloskelpoisia sen kierrosmäärän mukaisesti, jonka he ovat ajaneet.

Pisteiden ollessa tasan viimeisen kilpailun jälkeen, määrää loppusijoituksen viimeisen erän paremmuus.

KATSASTUS

Auton on oltava sääntökirjan määräämässä kunnossa.

Cadetin paino 85 kg, muut harrastajat ja Mini ajavat 12mm prikan kanssa, paino 95 kg.

Katteet pakolliset. Harrastajien saderenkaat vapaat. Ei liimarenkaita.

KERHOMESTARI

Kilpailussa ajetaan myös kerhomestaruudesta. Voittaja voi ajaa missä luokassa tahansa, koska voittaja selviää pistelaskulla. Pistelaskutaulukko on sama kuin AKK:n luokkanousutaulukko.

Kaikista kilpailijoista eniten pisteitä kerännyt on KERHOMESTARI. Kaikki neljä kilpailuerää lasketaan mukaan.

Voittajan harrastaja tai kilpailulisenssi pitää olla Lahden Formula K-kerhosta.

TOIVOMME RUNSASTA OSANOTTOA JA JÄNNITTÄVÄÄ KILPAILUA !