PÄIJÄNNE CUP                KILPAILUN SÄÄNNÖT 2003

 

Kilpailupäivät:          Jämsä        ti 10.6                      ilm. alk.    klo 16.00

                             Hartola       ti 15.7                      ilm. alk.    klo 16.00

                             Lahti               la 20.9  kestävyysajo           ilm. alk.    klo 10.00

 

 

KILPAILUISSA NOUDATETAAN AUTOURHEILUN  SÄÄNTÖKIRJAN 2003 SÄÄNTÖJÄ SEURAAVIN TÄSMENNYKSIN:

 

Luokat: Harrastajat alle 8 v, 8v ja vähintään 9-vuotiaat (iän määrää kilpailijan ikä ensimmäisen kilpailun ilmoittautumispäivänä), Cadetti, Harrastaja Mini, Mini, Raket/jun, Raket, Yamaha/jun, Yamaha sekä mahdolliset muut kilpailuluokat. Kilpailija saa ajaa kaikki osakilpailut aloittamassaan luokassa. Saa myös siirtyä lisenssin noustessa ylempään luokkaan. Pisteet lasketaan vain yhdestä luokasta.

 

Osallistujat: Itä-Hämeen FK-kerhon, Lahden FK-kerhon, Jämsän Äijien, Heinolan UA:n, Laukaan Moottorimiesten, Jyväskylän FK-kerhon, Lievestuoreen UA:n ja Pertunmaan UA:n jäsenet joilla on kyseisen seuran lisenssi. Harrastajilla tulee olla harrastajalisenssi ja huoltajilla huoltajalisenssi/ohjaajalisenssi.

 

Ajotapa: Aika-ajo

                       Ensimmäisessä osakilpailussa ajetaan aika-ajo ja 2 finaalia, toiseen finaaliin lähdetään ensimmäisen finaalin tulosten mukaan. Toisen osakilpailun 1. finaali ajetaan myös ensimmäisen osakilpailun aika-ajon tulosten perusteella. Jos ei ole osallistunut aika-ajoon, mutta ajaa kuitenkin seuraavassa osakilpailussa, joutuu aloittamaan kilpailun joukon viimeisenä. Useamman tällaisen kilpailijan kohdalla keskinäinen järjestys arvotaan.

                       Selkeästi epäonnistuneen aika-ajon voi uusia. Loppukatsastuksessa suoritettu hylkäys johtaa myös aika-ajotuloksen hylkäykseen.

 

                       Finaalit

                       Jämsässä ja Hartolassa ajetaan kaksi finaalia. Ensimmäiseen finaaliin lähdetään aika-ajon perusteella ja toiseen ensimmäisen tulosten perusteella.

Jos luokan osallistujamäärä ylittää radan kapasiteetin, jaetaan kilpailijat ryhmiin aika-ajon perusteella seuraavasti: Aika-ajon 1. ryhmään A, 2. ryhmään B, 3. ryhmään A, 4. ryhmään B, jne. Nämä ryhmät ajavat itsenäisesti 2 erää (finaalia), joista kummastakin jaetaan pisteet. 

                       

                       Lahden kestävyysajo

                       Lahdessa ajetaan cupin finaali kestävyysajona. Kestävyysajon lähtöjärjestys määräytyy kolmen parhaimman Jämsässä ja Hartolassa ajetun finaalin mukaan, siten että jokaisesta finaalista saa pisteitä seuraavasti: 1. - 0, 2. -2, 3. -3, 4. - 4, jne. Jos ei osallistu, on pisteiden määrä luokan osanottajamäärä osakilpailussa + yksi piste. Vähiten pisteitä kerännyt kuljettaja lähtee masterina, toiseksi vähiten toisena, jne. Tasapisteissä ratkaisu suoritetaan sääntökirjan Cup-kilpailusääntöjen mukaan (Karting säännöt kohta 12.3.).

 

  Lopputulokset määräytyvät kolmen parhaimman finaalin ja kestävyysajon yhteispisteiden mukaan.

 

Renkaat: Harrastajien kuivankelin renkaina sallitaan Maxxis Runner, tai tällä kaudella Mini ja Raket luokassa käytettävä Bridgestone. Harrastajien saderenkaat ovat vapaasti valittavissa, poislukien Cadetti.

 

Palkinnot: Kaikki palkitaan, sekä luokkien parhaat palkitaan kiertopalkinnoin. Lisäksi Jämsän ja Hartolan toisen finaalin kolme parasta palkitaan heti kilpailun jälkeen.

 

Osallistumis- 

maksu            20€, joka oikeuttaa osallistumaan jokaiseen osakilpailuun, sisältäen EA-ryhmämaksun, jota ei siten peritä erikseen.

 

Ilmoittautuminen

                       Ilmoittautuminen kirjallisesti ennakkoon 1. osakilpailun järjestävälle seuralle seitsemän (7) päivää ennen kilpailua. Seuraavissa kilpailuissa ilmoittautuminen kirjallisesti paikan päällä.

 

Jokainen kilpailunjärjestäjäseura huolehtii itse ilmoittamisesta seuran alueen karting –vastaavalle. Jokaisessa kilpailussa on tuomaristo, johon kuuluu yksi edustaja jokaisesta kilpailuun osallistuvasta seurasta. Järjestävä seura nimeää myös valvojan.

Järjestävä seura vastaa toimihenkilöiden hankkimisesta parhaalla katsomallaan tavalla.

Tuntia ennen kilpailun alkua ei enää peritä ratamaksuja.

 

 

KILPAILUT OVAT HARJOITUSKILPAILUT, JOTEN JOKAINEN ASENNOITUKOON SEN MUKAAN!!